Více
    30.2 C
    Czech
    Sobota 27. července 2024

    Záludná strategie, kterou letecké společnosti používají k tomu, aby vám účtovaly více. Jak se tomu vyhnout

    Nakupování letů pomocí telefonu je snadné a pohodlné. Jenže většinou ani nevíte o tom, že vás stojí peníze navíc. Aerolinky totiž mají své strategie, jak vám naúčtovat další poplatky.

    Většina spotřebitelů spoléhá na mobilní zařízení. Podle průzkumu mezi více než 3000 americkými spotřebiteli byla v únoru 2022 více než polovina nákupů cestovních služeb uskutečněna na mobilním zařízení, uvádí server Euronews.

    Dejte si ale na tyto snadné nákupy pozor. Záludné strategie postupného „odkapávání“ znamenají, že nakonec můžete zaplatit více, než jste čekali.

    Jak to aerolinky dělají?

    Drip price je oblíbená online prodejní strategie. Firma předem ukáže nižší cenu a poté během nákupního procesu pomalu a postupně připočítává náklady.

    To je běžné zejména u cestování. Doplňkové poplatky za výběr zavazadel a sedadla jsou pomalu už samozřejmostí. Americké letecké společnosti vybraly v roce 2021 jen na poplatcích za zavazadla 5,3 miliardy dolarů, uvádí Bureau of Transportation Statistics.

    Studie z roku 2021 v časopise Marketing Science však zjistila, že nakupující mají v těchto situacích tendenci činit neoptimální rozhodnutí. Je to kvůli nízké ceně. Dodatečné poplatky jsou malé položky a připočítávají se až „cestou k pokladně.“

    Nakupující mají tendenci porovnávat počáteční ceny mezi konkurenty, které jsou nízké, spíše než vyšší konečnou cenu.

    „Když firmy uplatňují takovou strategii, počáteční cena je téměř vždy nižší než celková cena konkurence,“ říká Shelle Santana, odborná asistentka marketingu na Bentley University a jedna z autorek studie.

    „Ale jakmile začnou přidávat dodatečné poplatky, jako je odbavená taška, možnosti sedadel atd., rozdíl v ceně mezi firmami se zmenšuje a někdy se obrátí.“

    Zákazníci jsou unaveni zdlouhavým procesem a neochotně přijímají jakékoli poplatky. Předpokládají, že bude příliš obtížné začít znovu a najít jinou možnost, i když by jim to ušetřilo peníze.

    „Spotřebitelé vnímají vysoké náklady na vyhledávání spojené se zahájením rozhodovacího procesu a myslí si, že ušetří méně peněz, než ve skutečnosti ušetří,“ říká Santana.

    Proč je nakupování cestovních nabídek přes telefon špatný nápad

    Vyhledávání a nakupování letenek není zdaleka jednoduché. Obvykle vyžaduje přepínání mezi několika kartami a aplikacemi, abyste našli nejlepší nabídku. Na telefonu je to těžké.

    „Letenky téměř vždy nakupuji na počítači,“ radí Santana. „Ráda mám otevřeno několik záložek najednou a přepínám mezi nimi, abych se ujistila, že rozumím cenovým rozdílům a podmínkám napříč společnostnmi.“

    Sledujte nás na sítích

    Toužíte po dovolené u moře, ale nesnášíte horko? Unikněte do těchto destinací

    Chcete letní dovolenou na pláži, ale obáváte se vln veder v Evropě? S extrémními horky, které sužují oblíbené přímořské destinace u Středozemního moře i mimo něj, hledá mnoho lidí alternativy. Zde je pár nápadů.

    Výkaly na schránkách na klíče. Odpor proti turistům v Seville stoupá

    Protestující proti turistům ve Španělsku se údajně uchylují k novým technikám, aby odradili návštěvníky. Schránky na klíče od krátkodobých pronájmů nemovitostí někdo potírá výkaly.

    Toužíte po dovolené u moře, ale nesnášíte horko? Unikněte do těchto destinací

    Chcete letní dovolenou na pláži, ale obáváte se vln veder v Evropě? S extrémními horky, které sužují oblíbené přímořské destinace u Středozemního moře i mimo něj, hledá mnoho lidí alternativy. Zde je pár nápadů.

    Výkaly na schránkách na klíče. Odpor proti turistům v Seville stoupá

    Protestující proti turistům ve Španělsku se údajně uchylují k novým technikám, aby odradili návštěvníky. Schránky na klíče od krátkodobých pronájmů nemovitostí někdo potírá výkaly.