Irská letecká společnost Ryanair žaluje cestujícího o 15 000 eur po neukázněném chování na palubě jednoho ze svých letů. Je to poprvé a Ryanair varoval, že to nemusí být naposledy.
Jedná se o první občanskoprávní žalobu svého druhu. Je součástí politiky nulové tolerance nízkonákladového dopravce vůči narušování pořádku na palubě.
Dotyčný cestující způsobil v loňském roce odklon letu z Dublinu na Lanzarote.
Ryanair has filed a claim for more than €15,000 in damages against a passenger it said disrupted a flight from Dublin to Lanzarote last year https://t.co/AqazniP2ZR
— RTÉ News (@rtenews) January 8, 2025
Ryanair žaluje cestujícího za „neomluvitelné chování“
Společnost Ryanair podala 20. prosince u irského obvodního soudu žalobu o náhradu škody ve výši více než 15 000 eur (více než 375 tisíc Kč) proti cestujícímu, který způsobil odklonění letu z Dublinu na Lanzarote do Portugalska.
Letadlo bylo nuceno zůstat přes noc 9. dubna 2023 v Portu a letecká společnost musela 160 cestujícím zaplatit nocleh v hotelu, uvádí server Euronews.
„Neomluvitelné chování tohoto cestujícího si vynutilo odklonění letu do Porta, kde byl přes noc zpožděn. To způsobilo 160 cestujícím zbytečné narušení plánů a také ztrátu celého dne dovolené,“ uvedla letecká společnost v prohlášení.
„Je naprosto nepřijatelné, aby cestující, kteří tvrdě pracují na tom, aby si mohli užít výlet s rodinou/přáteli, byli o tento požitek připraveni kvůli nevhodnému chování jednoho cestujícího.“
Letecká společnost neuvedla žádné další podrobnosti o totožnosti cestujícího ani o tom, co udělal, že byl let odkloněn.
Ryanair hrozí neukázněným cestujícím soudem
Letecká společnost zdůraznila, že v případě budoucího rušivého chování, které zahrnuje slovní i fyzické urážky, může být zahájeno další soudní řízení.
„Ryanair uplatňuje přísnou politiku nulové tolerance vůči nevhodnému chování cestujících a bude i nadále přijímat rozhodná opatření v boji proti neukázněnému chování cestujících v letadle ve prospěch drtivé většiny cestujících, kteří lety nenarušují,“ pokračuje letecká společnost ve svém prohlášení.
„Je nepřijatelné… Přesto se to bohužel stalo cestujícím na tomto letu z Dublinu na Lanzarote v dubnu loňského roku, který byl nuceně odkloněn do Porta v důsledku rušivého chování jednotlivého cestujícího. To způsobilo škodu ve výši 15 000 EUR za přenocování, výdaje cestujících a náklady na přistání. Nyní jsme podali občanskoprávní žalobu na náhradu těchto nákladů od tohoto cestujícího,“ stojí dále v prohlášení mluvčího společnosti na stránkách Ryanairu.
„Soudní řízení je ukázkou jen jednoho z mnoha důsledků, které cestující, kteří narušují lety, budou v rámci politiky nulové tolerance společnosti Ryanair čelit. Doufáme, že toto opatření odradí od dalšího rušivého chování během letů, aby cestující a posádka mohli cestovat v příjemném a respektujícím prostředí,“ dodal mluvčí.
q5s11n
qzj7bm