Více
    13.2 C
    Czech
    Čtvrtek, 29 září, 2022

    Jídlo i proplacení hotelu. Po chaotickém létě mění americké aerolinky zákaznické služby

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Velké americké letecké společnosti aktualizovaly své smlouvy o zákaznických službách. Je to reakce na tlak Bidenovy administrativy, aby posílily práva spotřebitelů v důsledku léta plného zrušených a zpožděných letů. Informovalo o tom CNN.

    American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, JetBlue a Southwest minulý týden zveřejnily aktualizace svých zásad zákaznických služeb.

    Zásady byly přepsány do srozumitelnějšího jazyka s několika vylepšeními. Cestující mohou například obdržet stravenky a hotelové poukázky, pokud je let jejich zrušen či zpožděn.

    V případě United nyní letecká společnost nabízí stravenky pro lety zpožděné o více než tři hodiny. Snížila tak dosavadní hranici čtyř hodin. Změny byly zveřejněny online. Letecká společnost také nastínila svou politiku hotelových poukazů pro neočekávané přenocování způsobené problémem, který je pod kontrolou letecké společnosti. Pokud nejsou poukázky k dispozici pro jejich partnerské hotely, letecká společnost uvedla, že zákazníci mohou týmu péče o zákazníky letecké společnosti předložit účtenku za účelem proplacení v hodnotě až 200 USD.

    Tlak z ministerstva

    V dopise ze začátku tohoto měsíce ministr dopravy Pete Buttigieg požádal letecké společnosti, aby přehodnotily své plány zákaznických služeb a poskytly cestujícím jídlo, jakmile je let zpožděn o více než tři hodiny.

    „Mnoho leteckých společností skutečně zvýšilo své služby a myslím, že se písemně zavázaly k určité ochraně spotřebitelů, kterou dříve nedělaly,“ řekla náměstkyně ministra dopravy Polly Trottenbergová v rozhovoru pro CNN. „Budeme s nimi pokračovat ve spolupráci.“

    Delta Air Lines v prohlášení pro CNN uvedla, že zásady aerolinek jsou již v souladu s požadavky Buttigiega. Aktualizovaly však jazyk, kterým jsou napsány, aby byly jasnější. Generální ředitel Delty Ed Bastian napsal ministru Buttigiegovi, aby nastínil kroky, které letecká společnost podnikla.

    Bastian uvedl, že letecká společnost poskytuje „plné a včasné náhrady oprávněným cestujícím. „Od začátku roku 2020 jsme vrátili více než 11 milionů letenek v celkové výši 6 miliard dolarů. Z toho 20 % byly lety z roku 2022,“ napsal. Řekl také, že od začátku roku 2021 najali 20 000 nových zaměstnanců.

    Hotelové pokoje pro čekající cestující

    Ve své žádosti adresované leteckým společnostem Buttigieg také požádal dopravce, aby poskytli hotelové pokoje v případě, že zrušení způsobí, že cestující budou muset čekat na další let přes noc. American Airlines patří mezi ty, které v takových situacích nabízejí hotelové pokoje pro cestující v letecké dopravě, pokud zrušení není způsobeno něčím, co letecká společnost nemůže ovlivnit. To je například počasí. Letecká společnost také uvádí, že bude pokrývat dopravu do hotelu a zpět.

    Údaje z FlightAware ukazují, že letečtí dopravci se sídlem v USA zrušili od začátku června více než 45 000 letů. V úterý bylo zrušeno více než 800 letů v rámci USA. Letecké společnosti nadále čelí tlaku, který si pamatujeme z léta. A to včetně nátlaku 38 státních zástupců, kteří ve středu zaslali Kongresu dopis žádající o více pravomocí podniknout právní kroky proti leteckým společnostem, které podle nich „systematicky nedodržují svou odpovědnost vůči svým zákazníkům.“

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS

    1 komentář

    1. Im very happy to uncover this site. I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely liked every little bit of it and i also have you book-marked to see new things in your web site.

    Comments are closed.