Více
    16.3 C
    Czech
    Čtvrtek 2. května 2024

    Francie po úspěchu Německa zavede železniční jízdenku v hodnotě 49 eur

    Francie zavede příští léto jízdenku na veřejnou dopravu za 49 eur. Informoval o tom server Euronews. Jak bude fungovat a co je jejím účelem?

    Francie se chystá příští léto zavést nízkonákladovou železniční jízdenku. Nová jízdenka za 49 eur nabídne cestujícím neomezené cestování regionálními spoji TER a meziměstskými vlaky.

    Navazuje na úspěch oblíbené německé jízdenky na veřejnou dopravu ve stejné hodnotě 49 eur. Ministr dopravy Clément Beaune odhalil podrobnosti plánu minulý týden.

    „Bude to jednoduché. Francouzi – bez ohledu na svůj věk – si mohou koupit tento průkaz a mít neomezené cestování na meziměstské nebo TER spoje za pevnou a nízkou cenu,“ řekl France 2.

    „Ideální je mít něco podobného, co mají Němci a další evropské země… na podporu používání vlaků.“

    Vzhledem k tomu, že program výhodné jízdenky bude spuštěn příští léto, zde je vše, co potřebujete vědět.

    Jak bude vypadat nová francouzská jízdenka

    Držitelé průkazů zaplatí měsíční předplatné 49 eur za neomezené cestování v regionálních vlacích TER a meziměstských vlacích. Vlaky TER spojují místní destinace ve francouzských regionech a obslouží přibližně 1,1 milionu cestujících denně, píše server Euronews.

    Oblíbené trasy TER zahrnují cestu z Bordeaux do Arcachonu (která stojí kolem 15 eur) či z Marseille do Toulonu (17 eur). Dojíždějící, kteří tyto trasy jezdí pravidelně, by mohli s jízdenkou ušetřit stovky eur.

    Jak název napovídá, mezi francouzskými městy jezdí vlaky Intercity. Slouží na delší vzdálenosti než vlaky TER, ale jsou pomalejší než vysokorychlostní vlaky TGV. Mezi oblíbené trasy patří ta z Paříže do Toulouse a z Bordeaux do Nice.

    Pokud si rezervujete cestu ten den, jízdenka na meziměstský vlak mezi Paříží a Tolouse vás vyjde na 94 eur – téměř dvojnásobek plánované ceny jízdenky na veřejnou dopravu. Pokud si jízdenku koupíte více dopředu, je cena o něco nižší.

    Jízdenka bude také pokrývat místní autobusy, metro a tramvaje veřejné dopravy, „pokud to bude možné,“ řekl Beaune. Úplné podrobnosti ještě nebyly zveřejněny.

    Jak funguje výhodná jízdenka v Německu

    Plán napodobuje úspěšný ‚Deutschlandticket‘, který byl letos v dubnu uveden v Německu. Průkaz – který nabízí neomezené cestování veškerou místní a regionální veřejnou dopravou za 49 eur – byl úřady oslavován jako „největší reforma veřejné dopravy v německé historii“.

    Od uvedení na trh si jízdenku zakoupily více než tři miliony Němců. Šéfové dopravy ale varovali, že nízká cena nemusí být udržitelná a že zvýšení cen v lednu 2024 je pravděpodobné.

    Pomůže francouzský projekt snížit emise uhlíku z dopravy?

    Francouzská jízdenka má za cíl odlákat dojíždějící od uhlíkově náročných forem dopravy, řekl v pondělí prezident Emmanuel Macron. Přichází krátce poté, co země zakázala lety na krátké vzdálenosti pro cesty, které je možné absolvovat za méně než dvě a půl hodiny vlakem.

    Německá jízdenka za 49 eur byla nástupcem jízdenky za 9 eur za měsíc, která Německo vyzkoušelo loni v létě. Tento ultralevný pas byl zaveden v boji proti rostoucí inflaci po ruské invazi na Ukrajinu.

    S více než 52 miliony prodaných jízdenek pomohl průkaz snížit emise uhlíku z dopravy. Německá dopravní asociace VDV tvrdí, že letos v červnu, červenci a srpnu ušetřila kolem 1,8 milionu tun uhlíkových emisí.

    Sledujte nás na sítích

    Afghánistán jako nová turistická destinace? Studenti cestovního ruchu se učí, jak jednat s cizinkami

    Institut vedený Talibanem školí odborníky na cestovní ruch a pohostinství, aby přilákali do Afghánistánu návštěvníky. Jeho debutovou skupinu studentů tvoří přibližně 30 mužů, kteří se vzdělávají v jedné z kábulských učeben.

    Afghánistán jako nová turistická destinace? Studenti cestovního ruchu se učí, jak jednat s cizinkami

    Institut vedený Talibanem školí odborníky na cestovní ruch a pohostinství, aby přilákali do Afghánistánu návštěvníky. Jeho debutovou skupinu studentů tvoří přibližně 30 mužů, kteří se vzdělávají v jedné z kábulských učeben.