Více
    8.6 C
    Czech
    Čtvrtek 9. května 2024

    Kdo může za tisíce zpožděných vlaků? Zloději mědi

    Krádeže mědi způsobují zpoždění tisíců vlaků a škody na železniční infrastruktuře v hodnotě milionů eur v celé Evropě. Informoval o tom server Euronews.

    Největší evropští železniční provozovatelé hlásí problémy s krádežemi mědi na svých tratích. A vzhledem k tomu, že cena tohoto kovu má růst, jsou mnozí znepokojeni.

    Proč krádež mědi zastaví vlak? No, protože bez mědi vlaky vůbec nemohou jezdit. Je to základní součást takových věcí, jako jsou signální kabely, uzemňovací dráty a elektrické vedení.

    Proč zloději kradou měď ve velkém

    Podle zprávy britské parlamentní skupiny All-Party Group o krádežích kovů z března loňského roku bylo možné prodat jednu tunu mědi do zařízení na recyklaci kovů ve Spojeném království za přibližně 6 600 liber (7 726 eur). Zloději sice nemusí být schopni prodat ukradené zboží do oficiální recyklační stanice, ale pravděpodobně se jim to podaří v neformálnějších sběrnách.

    Vzhledem k tomu, že se předpokládá, že cena mědi v příštích dvou letech poroste, provozovatelé železnic se obávají, že krádeže mědi budou ještě populárnější.

    Jak velký problém tedy krádeže mědi na evropských železnicích představují a co přesně můžeme udělat, abychom jim zabránili?

    Kde v Evropě jsou krádeže mědi velkým problémem

    Rozsah problému odhalují údaje od některých největších provozovatelů vlaků na kontinentu.

    Britské vlaky byly ve finančním roce 2022/23 zpožděny o 84 390 minut, což stálo 12,24 milionu liber (14,33 milionu eur). Vyplývá to z údajů, které pro Euronews Travel zveřejnila společnost Network Rail.

    V Německu bylo na železnicích provozovaných společností Deutsche Bahn zaznamenáno 450 případů krádeží kovů, sdělil mluvčí této železniční společnosti. To se dotklo 3 200 vlaků, které byly zpožděny celkem o 40 000 minut. Společnost Deutsche Bahn to stálo 7 milionů eur.

    Francouzský provozovatel SNCF uvedl, že podle jeho nejnovějších údajů z roku 2022 bylo krádežemi kovů postiženo více než 40 000 vlaků, což způsobilo ztráty přes 20 milionů eur.

    Postiženy byly i belgické železnice, které v roce 2022 zaznamenaly 466 případů krádeží mědi, což bylo o 300 procent více než v roce 2021. Vedlo k celkovému zpoždění 33 000 minut.

    V současné době tyto krádeže stojí miliony eur. Mnoho evropských železničních dopravců je ve vlastnictví státu nebo je závislých na státních penězích, takže část účtu hradí daňoví poplatníci.

    Sledujte nás na sítích

    Čtyři země, čtyři klasické pouliční lahůdky. Jaký je nejznámější asijský street food?

    Vydejte se na cestu po rušných ulicích a exotických tržištích Asie, kde pouliční jídlo bezkonkurenčně kraluje. Autentické chutě, odvážné kombinace a kulinářské tradice jsou předávané z generace na generaci. Na každém rohu vás tu čeká nové gastronomické dobrodružství.

    Můžete si svůj Ploom vzít do letadla? Kam patří zařízení na zahřívání tabáku během letu?

    „Připoutejte se, prosím, za chvíli odlétáme. Upozorňujeme, že tento let je nekuřácký.“ S podobnými upozorněními se pasažéři na palubách letadel setkávají již od devadesátých let 20. století. Jak je to ale se zařízením na zahřívaný tabák?

    Čtyři země, čtyři klasické pouliční lahůdky. Jaký je nejznámější asijský street food?

    Vydejte se na cestu po rušných ulicích a exotických tržištích Asie, kde pouliční jídlo bezkonkurenčně kraluje. Autentické chutě, odvážné kombinace a kulinářské tradice jsou předávané z generace na generaci. Na každém rohu vás tu čeká nové gastronomické dobrodružství.

    Můžete si svůj Ploom vzít do letadla? Kam patří zařízení na zahřívání tabáku během letu?

    „Připoutejte se, prosím, za chvíli odlétáme. Upozorňujeme, že tento let je nekuřácký.“ S podobnými upozorněními se pasažéři na palubách letadel setkávají již od devadesátých let 20. století. Jak je to ale se zařízením na zahřívaný tabák?